Podwozie, osie

Osie TATRA z niezależnie zawieszonymi półosiami wahliwymi i blokadą mechanizmów różnicowych w wersji podstawowej (dotyczy osi napędzanych).

Wersje osi:

  1. Bez zwolnic w kołach, o przełożeniu 3,385
  2. Ze zwolnicami w kołach, o przełożeniu 2,714/2,333 lub 3,385/2,333

Wersja z centralnym pompowaniem opon z miejsca kierowcy jest dostępna na życzenie (przy zastosowaniu odpowiednich opon i kół tarczowych).

Zawieszenie osi przednich

Poduszki pneumatyczne, uzupełnione o amortyzatory teleskopowe i stabilizator skrętny. Nośność 9 ton (8 ton w wersji standardowej).

Zawieszenie osi tylnych

W wersji z resorami piórowymi lub z unikalnym systemem zawieszenia pneumatyczno-mechanicznego TATRA King FrameTM. Układ zawieszenia King Frame jest połączeniem poduszek pneumatycznych i zawieszenia mechanicznego (resory sprężynowe lub piórowe).

Wersja Nośność
Resory piórowe 11.5 t
Lekkie zawieszenie pneumatyczno-mechaniczne (poduszki pneumatyczne + resor sprężynowy) 11.5 t
Ciężkie zawieszenie pneumatyczno-mechaniczne (poduszki pneumatyczne + resory piórowe) 13, 15 or 16 t

Koła i opony

W wersji podstawowej (dla nośności osi przedniej 8 ton) opony 315/80 R22,5 (na tyle podwójne). Na życzenie (dla nośności osi przedniej 9 ton) opony 385/65 R22,5 na przedzie oraz 315/80 R22,5 na tyle (podwójne). Konstrukcja pojazdu pozwala na zamontowanie kół tarczowych 20" i opon do rozmiaru 16.00 R20 (na przedzie) i do 24 R21 (na tyle).

Zbiorniki

W wykonaniu ze stali lub aluminium o pojemności 220–545 litrów. Do zastosowań z silnikami Euro 4 lub Euro 5, zbiornik czynnika AdBlue o pojemności 45 litrów.